Uus meedia...? (3)

 Uus meedia on muutnud meediamaastikku tundmatuseni. Palju traditsioonilisi meedia kanaleid on kohanenud ja lõiminud oma tegevusi digiplatvormidele, kuid osadel on see kulgenud edukamalt kui teistel.

    Üheks kõige paremini uue meediaga kohanenud traditsioonilise meedia esindajaks on Netflix. Algselt DVD rentimise teenusena alustanud ettevõte on suutnud edukalt kohaneda digitaalse ajastu nõudmistega ning arendanud end juhtivaks voogedastusplatvormiks maailmas. Nad on kasutanud ära uue meedia kõiki võimalusi, pakkudes mitte ainult filme ja seriaale, vaid ka originaalsisu ja personaliseeritud soovitusi kasutajatele. Lisaks on Netflix investeerinud tugevalt sotsiaalmeediasse ja digitaalsetesse kampaaniatesse, mis suurendavad nende nähtavust ja kasutajate kaasatust. Nad kasutavad aktiivselt platvorme nagu Twitter(X), Instagram ja TikTok, et hoida oma vaatajaskonda kursis uue sisuga. Samuti on nad loonud populaarseid dokumentaale.

    Vastupidiselt Netflixile ei ole Eesti Rahvusringhääling (ERR) suutnud täielikult ära kasutada uue meedia potentsiaali. ERR on Eestis üks mõjukamaid meediaväljaandeid, jääb nende digitaalne strateegia paljuski maha kaasaegsete uue meedia standardite poolest. ERRil on olemas oma veebiplatvorm ning sotsiaalmeediakontod, kuid nende kasutus jääb formaalseks ja vähem kaasavaks. Sotsiaalmeedia postitused on sageli lihtsalt uudistelõikude jagamised, ilma otsese dialoogi ja interaktsioonita publikuga. ERR-il on küll podcastid ja videouudised, kuid nende levik ja reklaamimine sotsiaalmeedias on tagasihoidlik. YouTube'i kanalil domineerivad formaadid, mis on lihtsalt teleülekannete kordused, mitte uue meedia jaoks kohandatud originaalsisu. Samuti pole ERR suutnud välja töötada tugevat digitaalset tellimusmudelit ega personaalseid uudiste soovitusi, mis aitaksid paremini jõuda noorema publikuni.

    Edukaks uue meedia kasutuseks on vaja innovaatilist lähenemist. Netflix on suutnud kohandada oma sisu erinevatele platvormidele ning kasutada ära uusimaid tehnoloogiaid, samas kui ERR on jäänud peamiselt traditsioonilise meedia formaadi juurde. See näitab, et isegi pika ajalooga ja tunnustatud meediabrändid peavad pidevalt kohanema, et uue meedia maailmas konkurentsis püsida.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Noppeid IT ajaloost (1)

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu (2)